8
Според начина на провеждане на изобразителната дейност при децата, различаваме следните вида рисуване:
9
Голямо значение има развитието на въображението чрез обучението по рисуване, тъй като помага на ученика да:
10
Театралните дейности за деца от своя страна имат различни форми, а именно куклен театър, театър на маса, театър със сенки. Кукленият театър е:
11
Психичната интеграция в комплексната организация на възпитателно-образователният процес по изобразителни дейности е същност на:
12
На глобално ниво интеграционните връзки на възпитанието чрез изкуство са между сферите за естетическо въздействие при:
13
На глобално ниво интеграционните връзки на възпитанието чрез изкуство са между сферите за естетическо въздействие при:
14
Целта на художественото възпитание е:
15
Своеобразието на детската изобразителна дейност се изразява в това, че в нея се представят преди всичко зрителните представи за предметите и явленията чрез:
16
В живопистта понятието живописен тон включва неговата светлост, наситеност, оттенък и начин на полагане, а музикалния тон включва неговата:
17
В изобразителното изкуство под гама се разбира групирането на цветовете според едно или няколко свойства. В музиката под гама се разбира:
18
Композицията е най-висшата степен на творческия процес в изкуството. Елементи на композицията, които присъстват и в музиката и в изобразителното изкуство са:
19
Създаването на нефигурални композиции по асоциация от музикално произведение става чрез:
20
В практиката се забелязва, че децата широко използват в речта си глаголите и съвсем незначително –прилагателните. В рисунките на децата от предучилищна възраст е:
21
Вярно ли е твърдението?: „Сюжетните картини служат за актуализиране и изучаване на изречението като речева единица, а картинната серия въвежда детето в самия процес на създаване на текста и го среща с правилата на построяването му”
22
При творческият разказ по картина изобразеното на нея определя един момент от разказа, но съществуват още два момента, които трябва да се предвидят, измислят от децата, при което е необходимо те да бъдат логично мотивирани и свързани, а именно:
23
Заради недостатъчното развитие на абстрактното мислене, жанрове като басня, пословица и гатанка се възпримат от децата:
24
Рисуването на цветна илюстрация по приказка подпомага възприемането и като литературно произведение по нов начин, а именно:
25
Театралното възприемане е предоставено единствено на изключителния детски интерес, като то е:
26
Кукленият театър съдейства за усъвършенстване на възприятията и формиране на умствените способности на децата, развива паметта, мисленето и речта, създава предпоставки за по-сложни умствени операции, поради своя:
27
Цялостното въздействие на кукления спектакъл може да се определи като:
28
Вярно ли е твърдението?: „Комплексното въздействие на естетическото възприемане на действителността и възприемането на изкуството в съчетание със самостоятелна художествено-изобразителна дейност на децата не съдейства за обогатяване на детската рисунка и за интелектуалното им развитие”
29
Вярно ли е твърдението?: „Творбите на изобразителното изкуство оказват положително въздействие при общуването, усвояването на речта, както и начални умения за писане”
30
Собствената изобразителна дейност учи детето да:
31
Познавателната функция на изкуството се реализира както в звеното „художник-произведение на изкуството”, така и в звеното:
32
Когнитвната функция на изкуството, като средство за развитие на детското изобразително творчество се изразява във:
33
Възпитателната функция на изкуството, като средство за развитие на детското изобразително творчество се изразява във:
34
Развлекателната функция на изкуството, като средство за развитие на детското изобразително творчество се изразява в:
35
Оценъчната функция на изкуството, като средство за развитие на детското изобразително творчество се изразява във:
36
Хармонизационно-координационната функция на изкуството, като средство за развитие на детското изобразително творчество се изразява във:
37
При срещата на децата с произведения на изобразителното изкуство те спонтанно си задават въпроси за начина, по който художниците подбират изразните си средства. Тези въпроси могат условно да се разделят в следните групи:
38
Първият етап на педагогическия проект при контакт с творбата е за:
39
Заключителната фаза при трансфера на знания получени от контактите творбата условно може да бъде разделена на три фази:
40
При подготовката за посещение на музея или галерия е желателно то:
41
Вярно ли е твърдението?: „Отношението към изкуството е тясно свързано със ситуацията около първото посещение в музея или галерията”
42
Второто посещение в музея или галерията е най-добре да се организира след:
43
Вярно ли е твърдението?: „Впечатленията от музея остават за дълго време в паметта на детето, следователно не е необходимо поддържането на интереса му след приключване на посещението”