00:00:00

Тест по международен мениджмънт

1

Поддържащите дейнотси във фирмата включват:

2

Балансираната система от показатели обхваща четири основни направления от дейността на фирмата

3

Измерението „универсализъм-партикуларизъм” е установено от изследванията на

4

Кои измерения на националните култури имат аналогично значение в изследванията на Тромпенаарс и Хофстеде

5

Коя европейска страна има силна колективистична култура според Хофстеде и същевременно се изтъква като индивидуалистична според Тропменаарс

6

„Вътрешната” и „външната” причинност са характеристики на българската нац култура, които съответстват на дългосрочната ориентация

7

Съгласно класификацията на Шварц, културите се различават по следния набор от основни ценности

8

Назначаването на експатриати за ръководители на задгранични поделения

9

За процесния тип организационна култура е характерно

10

Компаниите, които преустановяват неефективни дейности...

11

Синергията възниква там, където съвпадат ключови фактори за успех и компетентности, необходими за съвместно осъществяване на бизнес от различни области

12

Проблемите, при които интересите на фирмата майка и поделението се разминават водят до засилен натиск...

13

Коя стратегия въпреки своя глобален характер, включително глобална конфигурация и висока степен на координация, позволява на бизнеса да запази гъвкава реакция към местния пазар

14

Целта на организационния дизайн в международна среда е да създаде структури, които работят добре на различни местоположения, подпомагат координацията и позволяват бърза чувствителност към пазарното търсене

15

Коя от следните стратегии е насочена към постигане на глобална ефективност и локална чувствителност?

16

При коя от организационните структури всички международни операции са прехвърлени на специализирано международно отделение?

17

Задграничните поделения играят автономна роля при

18

Интегрирането на глобалните операции намира израз в организационното осигуряване на

19

Кой подход към международните пазари се отнася до установяване на операции на световния пазар и развитие на стандартизирани продукти и маркетинг

20

Теориите за културните различия са в основата на прилагането на универсален инструментариум в областта на управление на човешките ресурси

21

Етиката се занимава по-скоро с решения и взаимодействия на индивидуално равнище, а корпоративната социална отговорност се занимава с решения с по-широк обхват.

22

Балансираната система от показатели обхваща четири основни направления от дейността на фирмата

23

Сред възможните решения за справяне с „културния шок” са

24

Теорият ана Хофстеде е безусловно емпирично потвърдена (в това число от последващи изследвания)

25

Когато маркетинговият отдел сключи договор за доставка с по-кратък срок, отколкото производственият отдел е в състояние да произведе стоката, това е пример за неразбиране на

26

Независима група от доставчици (например фермери) се обединяват в кооператив, за да продават своята продукция пряко на крайните клиенти като изместят предишния дистрибутор. Това е пример за?

27

Успешният мениджър в условията на интернационална бизнес... следва да притежваа

28

В практиката структурата на бизнес плана включва

29

Познаването на културните различия позволява...

30

Днес доминира тенденция към специализация на организацията, а конгломератите остават на заден план защото

31

При кой от следните типове организационна култура се отделя голямо значение на йерархията и ориентацията към хората?

32

Пример за култура с ниска властова дистанция, индивидуален нисък контекст е:

33

Сред първите сравнителнимодели за изследване на националните културни различия в международния бизнес, е този публикуват през 60-те години на 20в от:

34

В изследвания на Тромпенаарс България се отличава с?

35

Англо-холандските практики при привличане на кадри за задгранични назначения се характеризират с

36

Системата на управление на човешки ресурси в рамките на ТНА и/или международна бизнес среда включва дейности по:

37

каква форма на контрол използва приемащата страна , ако..изцяло или частично своите граници,за да устои и на конкурентността на чуждестраните продукти

38

Вашата фирма води преговори с фирма в Аржентина в продължение на 3 месеца. Следващият кръг от преговорите е орпеделен да бъде последната среща с всички заинтересовани страни с цел постигане на споразумение. Досегашният ръководител на вашата делегация се е разболял и не може да пътувА) Уведомявате аржентинската страна, че изпращате нов преговарящ да сключи сделката. Той обаче се връща с празни ръце. Защо?

39

Кое е характерно за стратегията за разлика от оперативната ефективност

40

Успешният мениджър в условията на интернационална бизнес среда следва да притежава

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време