00:00:00

Тест по бизнес планиране

1

Потенциалните продажби на даден пазарен сегмент се определят от:

2

Характерно за стратегическото планиране, бизнес планирането и бюджетирането е:

3

Мисията на компанията има определящо място в процеса на планиране, защото служи като база за:

4

Компания, прилагаща конкурентна стратегия на диференциация създава и поддържа:

5

Посочете верния отговор – прогнозирането по аналогия:

6

При разработване на баланса на паричните потоци е необходимо да се направи:

7

При кой от посочените подходи за изследване на вътрешната среда се анализира жизнения цикъл на продуктите

8

Плановият процес изисква спазването на принципа йерархичност на целите, защото е необходимо:

9

При разработване на бизнес плана се използва АБС анализа, защото:

10

Балансираната система от показатели включва следните направления:

11

При разработването на плъзгащи се бюджети:

12

Кой от посочените елементи при изследване на конкурентите не е правилно определен и защо?

13

Фармацевтична компания си е поставила за цел нарастване на печалбата с 10% за 3 години. Продуктите, които фирмата произвежда се намира на следните етапи от жизнения си цикъл: продукт А е на етап растеж; продукт Б е на етап зрялост; продукт В е на етап въвеждане. Фирмата разработва нов продукт, който е на етап пробно производство (тестов маркетинг). Може ли фирмата да реализира своя продукт.?

(може да посочите повече от един верен отговор)

14

При планиране размера на материалните запаси се използва:

15

Открийте допуснатата грешка и напишете верния отговор. При разработване на прогноза за продажбите е необходимо:

16

Кой от посочените методи и модели не се прилага при изследване на фирменото обкръжение (анализ на външната среда):

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време