00:00:00

Тест по педагогика на тема: Изкуство и възпитание

1

Коя Книга на нациите според Ръскин заслужава доверие?

2

На кого е 'рожба' идеята за възпитание чрез изкуство?

3

Какъв е принципът на училищна работа на педагозите-реформатори?

4

Кое е основното средство при възпитанието чрез изкуство?

5

Кои са най-специфичните форми и системи, в които се осъществява възпитанието чрез изкуството?

6

Кого поставя в центъра на възпитателната работа реформаторската педагогика?

7

Кои са основните методи за възпитание чрез изкуство?

8

Колко вида са изящните изкуства?

9

Кои са чистите изкуства?

10

Кои са синтетичните изкуства?

11

Кои са функциите на изкуството?

12

Как Аристотел приема изкуството?

13

Коя е най-естествената форма на усвояване на естетическата култура от малките ученици?

14

Каква е целта на художественото – естетическото образование и възпитание?

15

Какви качества се формират у учениците в процеса на художествено възпитание?

16

Кога започва естетичното и художествено възпитание?

17

Какъв заряд носят произведенията на различните видове изкуства?

18

Как може да бъде разглеждане изкуството?

19

Как още можем да наречем изобразителното изкуство?

20

Кои изкуства се включват в театъра?

21

Кои са неповторимите форми и понятия в изобразителното изкуство?

22

Кои функции са в основата на изучаването на литературата, изобразителното изкуство и музиката?

23

Какво се постига чрез целенасочени контакти на децата с произведения на изобразителното изкуство?

24

На какво учи детето собствената изобразителна дейност?

25

На кого принадлежи мисълта: 'Наблюдавайки художника, започваш да се учиш от неговата способност да наблюдава'?

26

Въздействат ли творбите на изобразителното изкуство върху общуването и усвояването на речта?

27

Каква е първата реакция на детето, когато наблюдава произведение на изобразителното изкуство?

28

Кои са въпросите, които учителят задава на децата, за да ги научи да „виждат”?

29

Как се формира собственият стил на твореца?

30

С какво трябва да се запознае детето, при разглеждането на творби на изобразителното изкуство?

31

Кой е главният критерий за приемане на детето в първи клас?

32

Каква е основната цел на подготовката по изобразително изкуство?

33

При разработване на ДОИ и на ядрата на учебното съдържание по изобразително изкуство кои принципи са застъпени?

34

Кои са трите признака на училищна зрелост?

35

Как може да стане по–плавен преходът между детската градина и началното училище?

36

Кои са етапите, които трябва да спазваме, за да направим срещата на детето с изкуството интересна и запомняща се?

37

Кой момент от живота на детето е подходящ за първо посещение на галерия или музей?

38

Към кои картини не се препоръчва да се насочва вниманието на децата?

39

Кога е най-добре да се организира второто посещение в музея или галерията?

40

Защо би било добре да се направи план на посещението на музея/галерията?

41

Кога се засилва терапевтичният ефект на изобразителната дейност?

42

Кой е основоположникът на синтетичната школа?

43

Колко на брой са справедливите форми на игра при арт-терапията според С.Уокър?

44

Трябва ли да се приема буквално изображението?

45

Какво въздействие има изобразителното поведение?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време