00:00:00

Иконимика на търговията

1

При продажбата на продукти, за които потребителите искат да направят различни видове сравнение преди да вземат решение за покупка, търговците трябва да използват:

2

Ако технологията за продажба на дадена стока се усъвършенства и заплатите на търговските работници се повишат ще настъпи следното изменение в нейното предлагане:

3

Ако цената на придобиването на една стока е 300 лв., а търговската надбавка изчислена към продажната цена 40%, то продажната цена на тази стока ще бъде:

4

Ако търговеца използва политика на ниски търговски надбавки и бърза обращаемост, той трябва:

5

Кое от посочените изисквания във връзка с продуктовата гаранция не е вярно? Търговецът трябва да:

6

Какво ще стане с търсенето на видеокасети ако цената на видеомагнетофоните се повиши?

7

Ако средние стокови запаси на търговска фирма са в размер на 12 млн. Лв., а годишните продажби са 180 млн лв, то скоростта на обръщение е :

8

Според стила си на живот потребитлите се делят на няколко групи. Коя от посочените групи не се отнася към вътрешномотивираните потребители ?

9

Търговец остановява че след проведената рекламна кампания, приходите от продажби в един от неговите магазини са се увеличили. Това е :

10

При наличие на дефицит равновесието на пазара може да се възстанови чрез посочените икономически регулатори с изключение на:

11

Според М. Портер подходите на търговските фирми в конкурентната борба могат да се класифицират в три групи. Коя от посочените групи не е част от посочената класификация?

12

Когато търсенето на даден продукт е еластично спрямо цената, това означава че:

13

Основните предимства на ценообразуването чрез използване на надбавки са:

14

За да бъде един продукт ограничена част от правилната търговска комбинация, той трябва да представлява уникално съчетание на следните 3 елемента:

15

Процесът, който е предизвикан от потребностите на потребители, води до нарастване на вътрешното напрежение и има за резултат целенасочено действие, се нарича:

16

При формилиране на въпросите за провеждане на анкетно проучване трябва да се спазват посочените принципи с изключение на:

17

Маркетинговото разбиране за същността на пазара се основава върху:

18

Получените резултати относно показателите за обръщаемост на стоковите запаси могат да се съпоставят със:

19

Когато търговската структура изполсва ниски разходи, ниски надбавки, ниски цени, нисък статус, минимално обслужване и ограничено продуктово предлагане, тя се намира в фазата на ………………….. от колелото на търговията:

20

За да уцелеят в конкурентната борба в условията на инфлация, търговските фирми трябва да се стремят към запазване на своите пазарни позиции. Коя от посочените стратегии е нецелесъобразна за постигането на дадена цел?

21

Относно различията по отношение на правнорегламентираните форми за осъществяване на търговска дейност е вярно че:

22

Във връзка с пазарното предлагане на даден продукт търговецът трябва да знае, че :

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време