00:00:00

Тест по маркетингови изследвания и текущ контрол

1

Кое от долупосочените е пример за кабинетно изследване:

2

Измерването е процес на ____________ на числа към характеристики на обекти, личности, състояния или събития в съответствие с определени правила.

3

Четиригруповият модел на Соломон се използва рядко при провеждането на маркетингови изследвания, защото:

4

Кое от следните е недостатък на първичното маркетингово изследване?

5

Кой вид интервю се използва рядко в маркетинговите изследвания?

6

Кои от долупосочените характеристики се отнасят за следната скала: Как оценявате качеството на шоколади „Своге”? Превъзходно.. ....................................1; Отлично....... .................................... 2; Много добро.......................................3; Добро ..............................................4; Задоволително ...................................5

7

Данните, получени при измерване на предпочитание към търговска марка са _____, а тези за нагласи, измерени чрез семантичен диференциал - ______________.

8

Разликата между стойността, получена от извадката, представяща генералната съвкупност и действителната стойност, която може да бъде получена само от цялата съвкупност е:

9

Маркетинговите изследвания с фокус върху елементите на маркетинговия микс са характерни за следния(ите) етапи от процеса на маркетингово планиране:

10

Коя от долуизброените хипотези най-точно отразява следния изследователски въпрос: „Какво въздействие ще има новата рекламна кампания върху употребата на търговска марка Х?”:

11

Ситуационните фактори, които имат значение при избора на метод за набиране на данни включват:

12

Коя дума липсва в следната дефиниция: Маркетинговите изследвания са функция, която свързва потребителите, клиентите и публиката с маркетолога чрез _____________: (1) за идентифициране и дефиниране на маркетингови възможности и проблеми; (2) за генериране, усъвършенстване и оценяване на маркетингови действия; (3) за мониторинг на маркетинговото представяне на фирмата и (4) за подобряване на разбирането на маркетинга като процес.

13

Фирма X-Cel иска да изследва мотивацията на купувачите, които купуват нейните продукти. Кой от долуизброените методи ще позволи на фирмата да фокусира върху настоящите купувачи:

14

Поставянето на квоти за респонденти, които е трудно да бъдат достигнати се прави с цел да се минимизира грешката, вследствие на влиянието на:

15

Коя вид извадка предполага форма на случаен избор, така че всеки член на съвкупността да има еднаква, ненулева вероятност да бъде включен в извадката:

16

Основното различие и предимство на методите за допитване спрямо качествените методи е факта, че те са _______________ по отношение на събираните първични данни.

17

“Изгарянето” на интервюера е характерно за:

18

Случайната извадка е:

19

През 2002 година фирма The Allied Company взима решение да увеличи производството на видеокасетофони. Продуктът се предлага на цена от $49.95, но се реализират минимални продажби и фирмата вече не съществува. Най-вероятната причина за това е:

20

Стефани работи като асистент по маркетинг през лятната си ваканция. Тя отива в библиотеката да потърси прогнози за покупателната способност на домакинствата в Североизточен и Югоизточен регион на планиране. Данните, които тя намира са:

21

Кое от долупосочените най-точно дефинира съдържанието на етапа от процеса на маркетингови изследвания “Избор на аналитичен подход”?

22

Едно от посочените по-долу твърдения НЕ е вярно. Кое е то?

23

Мениджмънтът на фирма „Сладки сънища” обмислят разработването на нов продукт от групата на нисковъглехидратните десерти. Преди да предприемат следващите дейности, продуктовият мениджър определя каква информация е необходима. Според него, тази информация трябва да е свързана с типа на хората, които купуват нисковъглехидратни десертни блокчета, доходите, с които разполагат, къде живеят и какъв е техния брой. Това е пример за маркетингово изследване, ориентирано към:

24

Фирма Кук Керамикс произвежда керамични и фаянсови изделия. Мениджмънтът забелязва, че рекламациите са нараснали със 75%, като накрая се установява, че опаковката не запазва достатъчно добре изделията по време на транспортирането. Тази информация може да подпомогне мениджмънта:

25

Кой модел на експеримент изисква равен брой равнища на всички участващи в модела променливи?

26

Основните форми на качествени маркетингови изследвания са:

27

Кой от посочените изследователски методи НЕ е характерен за “първичното изследване”?

28

_____________ скала позволява да се прави класификация в съответствие с предпочитанията на респондента, обстановката или нагласите, които имат общ признак и по такъв начин да се установи отношението на респондента към измервания признак.

29

Фирма за маркетингови изследвания има за задача да определи дали потребителите могат действително да доловят разлика във вкуса на пиво “Загорка”, когато е бутилирано в стъклена бутилка, алуминиева кутия или специална опаковка от неръждаема стомана. Решението за вида на опаковката е от голямо значение, защото постоянните потребители са силно чувствителни към вкуса на пивото. Коя скала за измерване е най-подходяща за да се изпълни изследователската задача?

30

Условията, които определят предпочитанието на извадковия метод спрямо census изследванията, включват:

31

Фирма Х получава голям брой рекламации от потребителите си за един от своите продукти. Тя желае детайлно да разбере какво точно не е наред. Кой от следните методи за маркетингово изследване ще бъде най-подходящ за идентифициране на основните причини за рекламациите?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време