00:00:00

Тест по маркетинг

1

1. Производителите на стоки за широкопотребление концентрират вниманието сиприоритетно върху:

2

Пазарно ориентираната концепция за фирменоуправление означава:

3

Глобалният маркетинг означава

4

Обособяването на целеви групи клиенти наосновата на сродни характеристики на технитепотребности се нарича

5

Маркетолозите класифицират пазарите отгледна точка на

6

Определящи характеристики на съвременниямаркетинг са

7

Маркетингът е процес на развитие на

8

Маслоу изгражда йерархията на човешкитепотребности, която маркетолозите използват зацелите на

9

Маркетинг обкръжението на микроравнище епредставено от

10

Прогнозата на продажбите се определя наосновата на информацията за пазарния потенциал

11

Скалата на човешките потребности според Маслоу включва следните равнища

12

В качеството на фактор на маркетингобкръжението деловата етика няма връзка справното регулиране на бизнеса

13

Проучването на маркетинг обкръжението има зацел

14

Неконтролируемите фактори от страна нафирмата са

15

Пазарно ориентираното стратегическо планиранеминава през следните етапи

16

Стратегическата бизнес единица е

17

“Бизнес силата” на предприятието се определя спомощта на следните показатели

18

Обекти на СУОТ анализ са

19

Проучването на маркетинг обкръжението има зацел

20

Резултатите от СУОТ анализа обуславятвземането на управленски решения за целите на

21

Макромаркетинг обкръжението се обуславя отдействието на следните фактори

22

Стратегията “проникване на пазара” е ефективна в условията на:

23

Най-висока степен на диверсификация напродукта се наблюдава във

24

“Бизнес силата” на предприятието се определя с помощта на следните показатели

25

Моделът “Пазарна атрактивност/бизнес сила” се използва за целите на

26

“Портфолио техниките” са маркетинг модели,прилагани с цел

27

Стратегията “концентрирана диверсификация”предполага

28

Маркетинг стратегията на вертикалната интеграция се развива в права посока чрез

29

Факторите, определящи развитието наинформационното търсене от страна на клиента сцел осъществяване на покупка, са

30

Разграничаваме следните подходи за обхващане на пазара

31

Процесът на вземане на решение за покупкаминава през следните основни фази

32

Реагиращият маркетинг изпреварва потребностите на клиентите

33

Когато организацията потребител предявява изисквания за промяна в параметрите на обичайна доставка на стоки или услуги, тя има намерение даосъществи:

34

Екстензивен подход за вземане на решение запокупка е характерен за:

35

Предвижданият и реагиращият маркетинг сеизключват в практиката на съвременните компании

36

Факторите, определящи развитието наинформационното търсене от страна на клиента сцел осъществяване на покупка са:

37

Референтните групи са елемент надемографските фактори, оказващи влияние върхуиндивида в процеса на вземане на решение запокупка

38

Въздействието на семейната среда върхуиндивида в процеса на вземане на решение запокупка е в зависимост от

39

В условията на междукултурното общуване е прието културите на отделните страни да се разглеждат като:

40

Личностните характеристики на индивида катофактор, обуславящ процес на вземане на решение за покупка, се свежда до

41

Професионалната и образователнатахарактеристика на индивида оказват влияние върху

42

Имиджът на търговската марка и на производителя не оказват влияние върху избора напродукта и решението за покупка

43

Разликата между диференцирания и недиференцирания маркетинг се крие във

44

Обособяването на целеви групи клиенти наосновата на сродни характеристики на техните потребности се нарича:

45

Конкурентоспособността на изделията на еднафирма се определя от:

46

При адаптирането на продукта към различнипазари се отчитат:

47

Специфичните способности и умения, разграничаващи дадена компания отостаналите на пазара, са елементи на:

48

Маркетинг стратегиите, основани надиференциацията, предполагат:

49

Маркетинг подходът за обхващане на пазара, основан върху обективно съществувалите различия в предпочитанията на клиентите по отношение на параметрите на продукта, се нарича:

50

В качеството си на вариант на стратегия заизлизане на международен пазарекспортът на стоки и услуги предполага следнитепредимства:

51

Кой е авторът на постановката за стратегиите, основани на: лидерство в цените; диференциация; фокусиране:

52

Стратегията на концентрираната сегментацияпредлага следните рискове:

53

Характеристиката на пазарните сегменти сеопределя от

54

Съвкупността от средства, които се използватза създаване на благоприятна представа запродукта и производителя в съзнанието напотребителя, се нарича:

55

Пазарният сегмент е:

56

Основните фактори, обуславящи избор напазарни сегменти, са:

57

Стратегията на пазарната ниша означава:

58

Отношението на потребителя към полезносттана продукта е:

59

Пазарният дял е:

60

Стратегията на множествената сегментацияпогазва следните основни предимства:

61

Обособяването на целеви групи клиенти на основата на сродни характеристики на техните потребности се нарича:

62

Информационното осигуряване на изработването на маркетинг плана на голямата фирма е основано върху

63

Моделът DECIDE се използва за целите на

64

Първи етап по пътя на маркетинг проучването е:

65

Маркетинг проучването може да бъде дефинирано като:

66

Изследователският метод за набиране на първична информация за маркетинг проучване предполага:

67

Набирането на първична информация е восновата на кабинетните проучвания:

68

Маркетинг проучването е:

69

Едно маркетинг проучване означава:

70

Моделът SELECT се прилага за целите на

71

Основни фактори, оказващи влияние върху подхода за вземане на управленски решения в сферата на маркетинга, са:

72

Продуктовата организационно-управленска структура почива върху:

73

Основни предимства на функционалната организационно-управленска структура за осъществяване на маркетинг дейността са:

74

Промените в подходите за вземане на управленски решения в сферата на маркетинга се обуславят от:

75

Върху избора на вид организационно-управленска структура за осъществяванена маркетинг дейността най-съществено влияниеоказват следните фактори:

76

Основни предимства на териториалнияпринцип за изграждане на организа-ционно-управленската структура на маркетинг дейността са:

77

Рисковете от приложението на продуктовата организационно-управленска структура в сравнение с другите алтернативи сасвързани със:

78

Ключови проблеми в организацията иуправлението на маркетинг дейността са:

79

Ръководителите на средното управленскоравнище по правило вземат следните видоверешения в сферата на маркетинга:

80

Между специфичните проблеми наорганизацията и управлението на маркетингдейността на компанията важно място заемат:

81

Стратегическото маркетинг планиране минава през следните етапи:

82

Маркетинг стратегията “проникване напазара” е ефктивна в условията на:

83

Продажбено ориентираната концепция зафирмено управление предполага

84

Съвкупността от средства, които се използватза създаване на благоприятна представа запродукта и производителя в съзнанието напотребителя, се нарича:

85

Най-висока степен на диверсификация напродукта се наблюдава във:

86

Пазарният сегмент е:

87

Позиционирането на продукта в съзнанието напотребителя се реализира на основата на следнитепринципи:

88

Стратегическата бизнес единица е:

89

“Бизнес силата” на предприятието се определяс помощта на следните показатели:

90

Марекетингът е:

91

Първостепенна задача на производителя въвфазата на зрелостта на продукта е:

92

Маркетинг обкръжението може да седефинира като:

93

Основните фактори, обуславящи избор напазарни сегменти, са:

94

Стратегията на пазарната ниша означава:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време