00:00:00

Тест по теория на възпитанието

1

Кой е обекта на Теория на възпитанието?

2

Кой е обекта на педагогическата наука (педагогическото изследване)

3

Франклин Гидинкс е написал:

4

Кой разглежда демокрацията като „същност на всеки държавен строй“ и „социализираният човек като особена форма на държавния строй“ ?

5

Социализацията е:

6

Възпитанието в широк социален смисъл е:

7

Къде се среща възпитание?

8

Всестранното развитие на личността е основна цел на :

9

В съдържанието на Обучението преобладава формирането на:

10

В съдържанието на възпитанието преобладава формирането на:

11

Най-висш етап на възпитателния процес е:

12

Каква е причината за противоречието между амбицията и възможността на подрастващия?

13

Познаването на закономерностите на възпитателния процес позволява на учителите:

14

Кой е принципът на възпитанието?

15

Посочете вярното определение за „метод на възпитанието“:

16

Интелектуалното възпитание представлява:

17

Какъв вид потребност е постигането на успехи в образованието?

18

Как може да се повиши дейността в учебния процес на учениците?

19

Каква е целта на нравственото възпитание ?

20

Нравственото възпитание е :

21

Посочете кое е нравствена ценност:

22

Нравствените ценности са в основата на:

23

Как може да се постигне естетическо възпитание у учениците?

24

Кое изкуство травмира и изхабява психиката?

25

Кои са двата основни вида труд?

26

За какво важи определението „процес между човека и природата“?

27

Каква е педагогическата роля на труда?

28

Целта на трудовото възпитание е :

29

Трудовата дейност на учениците трябва да съответства на:

30

Кой е основният метод за физическо възпитание?

31

Каква представа цели да добие социалният педагог за клиента си, давайки му тема за есе?

32

Кои са най-силните средства на учителя взаимствани от религията (от Христос) ?

33

Правното възпитание формира:

34

Превенция на децката престъпност е :

35

Кое е основното средство за възпитаване на съзнателна дисциплина?

36

При възпитаване на съзнателна дисциплина, не се постигат добри резолтати когато:

37

За коя система се отнася: „Съвкупност от разнообразни компоненти и съответните елементи,взаимодействието на които води до качествени изменения в личностното развитие на ученика“ ?

38

Коя соц. група може да бъде формална и неформална?

39

При реализирането на ученическата общност,като самооправляваща се система е на лице:

40

“Задълбочен анализ на състоянието на възпитаност на отделната личност и на колектива в ученическата общност“ е наложителен за :

41

Как може да се използват „масмедиите“ за качествено нравствено възпитание?

42

Кога е необходимо възпитателите да спомагат за разгаряне на противоречията и да поддържат конфликтна ситуация?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време