00:00:00

Тест по маркетингови изследвания

1

Маркетинговите изследвания с фокус върху елементите на маркетинговия микс са характерни за следните етапи от процеса на маркетингово планиране:

2

Когато събраната информация не може да помогне за решаване на изследо- вателския проблем се допуска:

3

Увеличаването на размера на извадkата ще повлияе в най-голяма степен на:

4

Изследователският въпрос “каква е взаимовръзката м/у разходите за реклама и степента на осведоменост за търговската марка?” предполага прилагането на:

5

Най-неподходящ метод за администриране на въпросника, когато той препра ща към различни въпроси в зависимост от отговора на предходни въпроси е:

6

Едно от посочените по-долу твърдения не е вярно. Кое е то?

7

Кое от следните е предимство на вторичното маркетингово изследване?

8

Средноаритметичният резултат, получен при обработка на данни по скала на ликърт, съдържаща 8 твърдения е 10.85. резултатът е изчислен при стойности на позициите на скалата от –2 до +2. какво можете да кажете за измерваната нагласа?

9

За кой от долуизброените етапи на взимане на управленски решения са харак- терни предварителните изследвания?

10

Периодът на развитие на маркетинговите изследвания от 1940 до 1960г. е:

11

Спецификацията от процедури за събиране и анализ на данни, необходими за подпомагане на решаването на проблем или откриването на възможност или реакцията спрямо тях е основното съдържание на:

12

Маркетинговите изследвания се разделят на количествени и качествени в зависимост от критерия:

13

Посочете изследователския подход, който е приложен в следната ситуация: фирма провежда проучване сред 1 500 потенциали потребители са да определи размера на целевия пазар.

14

Фирма Хипхоп продава голямо разнообразие от дребни продукти за бита: уплътнители, закачалки, дребни домакински принадлежности. Например: 20 броя самозалепващи закачалки струват между 4.95 и 10.95 лева в зависимост от вида им. Фирмата предлага своите продукти по време на търговски изложения в цялата страна. По време на тези изложения се раздават безплатни мостри от фирмените продукти, придружени с брошура и формуляр за поръчка. Всеки път, когато потребител, получил подобна брошура и формуляр, прави поръчка, той/тя получава 10% отстъпка от цената. Горепосочената информация описва:

15

Вторичните данни от маркетингово изследване са:

16

________ са основани на теорията,че описанието на неясни обекти изисква интерпретация и тази интерпретация се прави на основата на собствен индивидуален опит, нагласи и ценности. (посочете пропуснатия израз)

17

Посочете допуснатата грешка в следната ситуация: анкета в размер на 8 страници е била изпратена по пощата до висшите мениджъри в някои фирми от леката промишленост. Тя е изисквала подробна информация за техните работни навици. Повечето от респондентите, които са върнали анкетите, не са отговорили на всички въпроси.

18

трудността за квантифициране и последващо анализиране на информацията, получавана чрез качествени методи на изследване е свързана с една от следните специфични черти на маркетинговото изледване:

19

Едно от долупосочените не е предимство на личното интервю:

20

В една от долупосочените ситуации не е подходящо да се използва индивидуално дълбочинно интервю:

21

Кой от следните методи за първично маркетингово изследване е най-добър като средство за комуникация с потребителите на популярен уеб-сайт?

22

Всички долупосочени са предимства на телефонното интервю освен:

23

Маркетинговия отдел на “криспи м” еод повтaря изследователски експери- мент няколко пъти и установява, че всеки път се получават почти идентични резултати. Това предполага, че резултатите от изследването са:

24

Кой от посочените изследователски методи не е характерен за “първичното изследване”?

25

Осигуряването на информация, която да подпомогне мениджърите при взи- мането на по-ефективни решения определя съдържанието на:

26

Процесът на декомпозиране на сложните и абстрактни понятия на по-конкретни е познат под наименованието:

27

Процес на ____________ на числа към характеристики на обекти, личности, състояния или събития в съответствие с определени правила. (посочете пропуснатия термин)

28

Респондентът трябва да ранжира (подреди) поредица обекти по отношение на определен критерий при _________________. (посочете пропуснатия израз)

29

Коя дума липсва в следната дефиниция: маркетинговите изследвания са функция, която свързва потребителите, клиентите и публиката с маркетолога чрез _____________: 1) за идентифициране и дефиниране на маркетингови възможности и проблеми; 2) за генериране, усъвършенстване и оценяване на маркетингови действия; 3) за мониторинг на маркетинговото представяне на фирмата и 4) за подобряване на разбирането на маркетинга като процес.

30

Кое от следните е недостатък на първичното маркетингово изследване?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време