00:00:00

Тест по маркетинг

1

Разработването на стратегии за хармонизиране на взаимоотношенията на организацията с нейните аудитории е задача на:

2

Едно от посочените не е част от маркетинговия микс:

3

Кое не е елемент на маркетинговата макросреда:

4

Компанията може да оказва пряко влияние върху:

5

Един от посочените методи не служи за набиране на качествена информация:

6

Едно от посочените не представлява функция на маркетинговата информационна система:

7

Към личностните фактори, влияещи на потребителското поведение, не се отнася:

8

Коя от следните потребности е свързана с върха на пирамидата на маслоу за йерархия на потребностите:

9

Целта максимално намаляване на разходите за производство и цената и формиране на максимално голям потенциален пазар е характерна за стратегията на:

10

При определяне на целевия си пазар фирма, която разполага с ограничени ресурси, е най-добре да използва:

11

Към коя категория нови продукти се отнасят тези, които се пренасочват към нови пазари или сегменти:

12

Всички посочени фактори могат да предизвикат провал на продукта на пазара, освен един. Кой е той?

13

Чувствителността на клиентите към цената се отчита при фактора:

14

При фирмена цел „задържане на постоянна клиентела“ маркетинговите мениджъри следва да се ориентират към предлагане на:

15

За коя маркетингова дистрибуционна система са характерни отношенията на компания майка – филиали:

16

Към коя от функциите на каналите за дистрибуция се отнася това, че звената в канала разработват и разпространяват комуникации с цел привличане на нови клиенти:

17

Етапите „внимание, интерес, желание и действие“ са характерни за модела:

18

За периода януари – септември 2010 год. следните банки са успели да привлекат парични средства в представения размер: Обединена българска банка (6 624 млн. лв.), Първа инвестиционна банка (4 312 млн. лв.), Уникредит Булбанк (9 383 млн. лв.), Райфайзенбанк България (5 329 млн. лв.), Юробанк и Еф Джи България (5 116 млн. лв.) и банка ДСК (6 919 млн. лв.). Общата сума за отрасъла е 61 519 млн. лв. Изчислете пазарния дял на банка ДСК.

19

Фирма за банкомати калкулира разходите за производството на единица изделие както следва:(1) мат., горива, електрическа енергия. – 5000 лв.; (2) разходи за външни услуги – 1300 лв.; (3) работни заплати – 700 лв.; (4) амортизации – 1000 лв.; (5) непреки разходи – 500 лв. Образувайте цената на едро на банкомата (с включен ДДС) при рентабилност към разходите 18% и търговска надценка на дистрибутора на едро 1000 лв.

20

Разработването на дезодоранти без фреон е резултат на:

21

Кое обяснява различията в следната ситуация: група футболни запалянковци отиват на кръчма след мач. Едни си поръчват бира, други – пържени картофки, а трети не поръчват нищо.

22

Техниките за анализ на обкръжаващата среда се използват:

23

Посочете вярното твърдение за фирмената обкръжаваща среда:

24

Кой от посочените източници на информация не е външен за една организация:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време