Тест за проверка на знанията преди изпита по маркетинг. Въпросите са само с един верен отговор.
Публикуван от
admin
QuizBattles издига знанията ви за тестови въпроси на следващото ниво!
1
Разработването на стратегии за хармонизиране на взаимоотношенията на организацията с нейните аудитории е задача на:
2
Едно от посочените не е част от маркетинговия микс:
3
Кое не е елемент на маркетинговата макросреда:
4
Компанията може да оказва пряко влияние върху:
5
Един от посочените методи не служи за набиране на качествена информация:
6
Едно от посочените не представлява функция на маркетинговата информационна система:
7
Към личностните фактори, влияещи на потребителското поведение, не се отнася:
8
Коя от следните потребности е свързана с върха на пирамидата на маслоу за йерархия на потребностите:
9
Целта максимално намаляване на разходите за производство и цената и формиране на максимално голям потенциален пазар е характерна за стратегията на:
10
При определяне на целевия си пазар фирма, която разполага с ограничени ресурси, е най-добре да използва:
11
Към коя категория нови продукти се отнасят тези, които се пренасочват към нови пазари или сегменти:
12
Всички посочени фактори могат да предизвикат провал на продукта на пазара, освен един. Кой е той?
13
Чувствителността на клиентите към цената се отчита при фактора:
14
При фирмена цел „задържане на постоянна клиентела“ маркетинговите мениджъри следва да се ориентират към предлагане на:
15
За коя маркетингова дистрибуционна система са характерни отношенията на компания майка – филиали:
16
Към коя от функциите на каналите за дистрибуция се отнася това, че звената в канала разработват и разпространяват комуникации с цел привличане на нови клиенти:
17
Етапите „внимание, интерес, желание и действие“ са характерни за модела:
18
За периода януари – септември 2010 год. следните банки са успели да привлекат парични средства в представения размер: Обединена българска банка (6 624 млн. лв.), Първа инвестиционна банка (4 312 млн. лв.), Уникредит Булбанк (9 383 млн. лв.), Райфайзенбанк България (5 329 млн. лв.), Юробанк и Еф Джи България (5 116 млн. лв.) и банка ДСК (6 919 млн. лв.). Общата сума за отрасъла е 61 519 млн. лв. Изчислете пазарния дял на банка ДСК.
19
Фирма за банкомати калкулира разходите за производството на единица изделие както следва:(1) мат., горива, електрическа енергия. – 5000 лв.; (2) разходи за външни услуги – 1300 лв.; (3) работни заплати – 700 лв.; (4) амортизации – 1000 лв.; (5) непреки разходи – 500 лв. Образувайте цената на едро на банкомата (с включен ДДС) при рентабилност към разходите 18% и търговска надценка на дистрибутора на едро 1000 лв.
20
Разработването на дезодоранти без фреон е резултат на:
21
Кое обяснява различията в следната ситуация: група футболни запалянковци отиват на кръчма след мач. Едни си поръчват бира, други – пържени картофки, а трети не поръчват нищо.
22
Техниките за анализ на обкръжаващата среда се използват:
23
Посочете вярното твърдение за фирмената обкръжаваща среда:
24
Кой от посочените източници на информация не е външен за една организация:
Изпрати за проверка