00:00:00

Тест по ценови мениджмънт за 5-ти курс

1

При условие, че капацитетните възможности на предприятието са по-малки от тези, изчислени чрез метода на анализа на контролната точка, алтернативните възможности могат да бъдат сведени до:

2

Мерките за защита на конкуренцията в рамките на единния пазар на ЕС са регламентирани в европейското законодателство и акцентират върху:

3

Олигополът е тип пазарна структура, в рамките на която:

4

Стимулирането на конкуренцията и противодействието на анти-пазарното поведение на монополните структури в границите на ЕС се осъществява:

5

Ценовата политика се определя като:

6

Долни граници на цените (минимални изкупни цени) се определят предимно за:

7

Предприятията формират своите „цени на предлагане“ при отчитане влиянието на следните фактори:

8

Измененията в пазарния обем реализирана продукция, при равни други условия, влияят върху:

9

Смисълът на първия закон на Госен се изразява в следните положения:

10

Фирмените разходи, в зависимост от връзката им с обема реализирана продукция, биват:

11

Параметричните методи за ценообразуване се използват за формиране индивидуалните цени на стопански структури, които произвеждат:

12

Контролната точка (BEP) се изчислява:

13

СVР-анализът позволява:

14

Анализът на връзката между продуктовия микс, от една страна, и пределния принос и фирмената печалба, от друга, дава основание да се обобщи, че величините на пределния доход икрайния финансов резултат зависят:

15

Комисията за защита на конкуренцията отговаря за:

16

Преките форми за държавно регулиране на цените на микроравнище са:

17

Съвършената конкуренция е пазарен модел, характеризиращ се с:

18

Вторият закон на Госен утвърждава, че:

19

Методите за ценообразуване могат да бъдат дефинирани като:

20

Изискванията, на които следва да отговаря една цена, за да бъде пазарна, са следните:

21

Основната цел на разходните методи за ценообразуване е:

22

Процесите на саморегулиране на пазарните цени, а на тази основа и за саморегулиране на икономиката като цяло, са ограничени поради факта, че:

23

При условие, че капацитетните възможности на предприятието са по-малки от тези, изчислени чрез метода на анализа на контролната точка, алтернативните възможности могат да бъдат сведени до:

24

Съвършената конкуренция е пазарен модел, характеризиращ се с:

25

Пазарната конюнктура може да се разглежда като:

26

При ценообразуване на база пазарните конкуренти значение има:

27

Възникването на „кривите на безразличие“, порядковата теория обяснява с необходимостта от търсене на решение за:

28

Ценовият мениджмънт, като елемент на фирмения мениджмънт, има следните фази на управление:

29

Темпът на изменение във величината на фирмената печалба за единица натурален показател и в процентно съотношение спрямо стойностния еквивалент на реализацията е:

30

При определяне на цената на основата на метода на анализа на контролната точка, фирмата реализира индивидуална печалба, ако:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време