Тест по икономика на търговията за студенти. Съдържа 22 въпроса, някои от които е възможно да имат повече от един верен отговор.
Публикуван от
admin
QuizBattles издига знанията ви за тестови въпроси на следващото ниво!
1
При продажбата на продукти, за които потребителите искат да направят различни видове сравнение преди да вземат решение за покупка, търговците трябва да използват:
2
Ако технологията за продажба на дадена стока се усъвършенства и заплатите на търговските работници се повишат ще настъпи следното изменение в нейното предлагане:
3
Ако цената на придобиването на една стока е 300 лв., а търговската надбавка изчислена към продажната цена 40%, то продажната цена на тази стока ще бъде:
4
Ако търговеца използва политика на ниски търговски надбавки и бърза обращаемост, той трябва:
5
Кое от посочените изисквания във връзка с продуктовата гаранция не е вярно? Търговецът трябва да:
6
Какво ще стане с търсенето на видеокасети ако цената на видеомагнетофоните се повиши?
7
Ако средние стокови запаси на търговска фирма са в размер на 12 млн. лв., а годишните продажби са 180 млн лв, то скоростта на обръщение е:
8
Според стила си на живот потребитлите се делят на няколко групи. Коя от посочените групи не се отнася към вътрешномотивираните потребители ?
9
Търговец остановява че след проведената рекламна кампания, приходите от продажби в един от неговите магазини са се увеличили. Това е:
10
При наличие на дефицит равновесието на пазара може да се възстанови чрез посочените икономически регулатори с изключение на:
11
Според М. Портер подходите на търговските фирми в конкурентната борба могат да се класифицират в три групи. Коя от посочените групи не е част от посочената класификация?
12
Когато търсенето на даден продукт е еластично спрямо цената, това означава че:
13
Основните предимства на ценообразуването чрез използване на надбавки са:
14
За да бъде един продукт ограничена част от правилната търговска комбинация, той трябва да представлява уникално съчетание на следните 3 елемента:
15
Процесът, който е предизвикан от потребностите на потребители, води до нарастване на вътрешното напрежение и има за резултат целенасочено действие, се нарича:
16
При формилиране на въпросите за провеждане на анкетно проучване трябва да се спазват посочените принципи с изключение на:
17
Маркетинговото разбиране за същността на пазара се основава върху:
18
Получените резултати относно показателите за обръщаемост на стоковите запаси могат да се съпоставят със:
19
Когато търговската структура изполсва ниски разходи, ниски надбавки, ниски цени, нисък статус, минимално обслужване и ограничено продуктово предлагане, тя се намира в фазата на ………от колелото на търговията:
20
За да уцелеят в конкурентната борба в условията на инфлация, търговските фирми трябва да се стремят към запазване на своите пазарни позиции. Коя от посочените стратегии е нецелесъобразна за постигането на дадена цел?
21
Относно различията по отношение на правнорегламентираните форми за осъществяване на търговска дейност е вярно че:
22
Във връзка с пазарното предлагане на даден продукт търговецът трябва да знае, че:
Изпрати за проверка