00:00:00

Тест по експортен маркетингов мениджмънт

1

Качествените проучвания се провеждат с ................... извадка сравнение с количествените.

2

Според SWOT анализа регионалните конфликти се делят на:

3

При макропирамидалната структура маркетинг микса най-често се:

4

Краткосрочните прогнози са за период от:

5

Вярно ли е твърдението: 'Първите участници на пазара ще имат по-високи равнища на възращаемост на инвестициите.'

6

При условието EXW митото се заплаща от:

7

Стратегическото управление използва:

8

Кой метод за определяне на цената използва формулата: P=С+E-K

9

Вярно ли е твърдението «Парадигмата «OLI» включва елементите: собственост, месторазположение, интернационализация»

10

Кои от изброените са елементи на модела на конкуренция «Пет сили»:

11

Колко категории има Инкотермс:

12

Според природата си регионалните конфликти се делят на:

13

Според типа регионалните конфликти се делят на:

14

Колко подхода за прогнозиране на продажбите съществуват:

15

При кое от изброените условия задължениеята на продавача са най-малки:

16

Кой е основният недостатък на он-лайн фокус групите.

17

Кое от изброените не е елемент на теорията за петте фирмени ресурса – 5R:

18

При АВС-анализа в група «С» попадат тези от пазарите които формират ...% от продажбите.

19

Вярно ли е твърдението «При макропирамидалната структура местни мениджъри трябва да оперират с неизменни стандарти за изпълнение»

20

Кое от изброените е количествено проучване:

21

Кривата «Джей – J» е инструмент за:

22

Кои от изброените организации могат да ни предоставят данни за анализ на експортната дейност и пазари:

23

Макропирамидалната структура притежава:

24

Вярно ли е твърдението: «При фиксираните методи се използват фиксирани уравнения, които се основават на a priori предложението, че динамичният ред притежава или не притежава определени характеристики»

25

Вярно ли е твърдението: «Фирмите, които предлагат най-голямата потребителска стойност (качество срещу цената) са най-рентабилните»

26

Вярно ли е твърдението: «При интергломератната структура е характерно наличието на много малък централен състав, главно съветници на висше стратегическо ниво и посредници»

27

Вярно ли е твърдението: «Субективните методи за прогнозиране изискват малко обучение, но голям опит»

28

Според времевия обхват регионалните конфликти се делят на:

29

При метода «текущи разходи + печалба» нормата на рентабилност на продукта се определя от:

30

Краткосрочното прогнозиране подпомага:

31

Качествените прогнози се основават на:

32

Вярно ли е твърдението: «При структурата «чадър» комуникационните проблеми между центъра и клоновете са широко разпространени»

33

Метода на целевата печалба използва формулата:

34

Парадигмата «Ре-Ко-Ин» включва:

35

Вярно лие твърдението 'Методът за прогнозиране на продажбите може да се определя в зависимост от времевия хоризонт на прогнозата'

36

Вярно ли е твърдението: „Фирмите с по-ниски равнища на пазарен дял са по-рентабилни”

37

Вярно ли е твърдението: „Икономическите реформи не генерират разходи по прехода в краткосрочен период преди да започнат създаването на очакваната стопанска и социална изгода”

38

Кои от изброените са количествени методи за прогнозиране на продажбите:

39

Организационния модел на структура „Чадър” се основава на оценката, че пазарите и страните са:

40

При метода „прогнозиране по аналог” се прави опит за проектиране развитието на продажбите на определен продукт върху развитието на:

41

Вярно ли е твърдението: „Парадигмата „OLI” включва елементите: регионални конфликти, месторазположение, интернационализация”

42

С помощта на ABC-анализа се анализират:

43

Вярно ли е твърдението: „Познаването на търговската марка е свързано положително с пазарния дял”

44

Кой метод за определяне на цената използва следната формула:P=C*(1+R/100)

45

При коя организационна структура има силна комуникация между центъра и филиалите:

46

Методър „Сбор от мненията на търговския екип” за прогнозиране на продажбите се числи към:

47

ABC-анализа се основава на :

48

При self-selection подхода респондетите се набират според:

49

Вярно ли е твърдението: „Суича и класическия реекспорд са в една и съща група експортни сделки”

50

Вярно ли е твърдението: „Франчайзинга е форма на търговско и производствено сътрудничество”

51

Вярно ли е твърдението: „Метода на простата екстраполация се основава на допускането, че през периода , за който се разработва прогнозата, продажбите ще се изменят със същите темпове, с които са се изменяли и през предходния период”

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време