00:00:00

Изкуство и възпитание - теми 7-15

1

Колко варианта на интегриране в комплексната организация на специфичния възпитателно - образователен процес по изобразителни дейности има?

2

В основата на художественото въздействие стои

3

Изобразителните дейности рисуване, апликиране, моделиране целят да подпомогнат децата с:

4

В резултат на взаимодействие между музиката и изобразителното изкуство се развива:

5

Живописният тон включва?

6

Идеята, темата и сюжетът са елементи на композицията, които присъстват в:

7

Кога видният немски историк и писател Е. Лесинг е съзрял в един или друг смисъл и в някаква степен интеграционните аспекти и възможни релации на изобразителното изкуство с другите изкуства?

8

Кога рисунката замества още недостатъчно развитата реч и служи за изразяване на мислите и чувствата?

9

Художествената илюстрация на дадено литературно произведение е за?

10

Как интеграционното обучение влияе върху умственото развитие и интелектуалното възпитание?

11

След театрализирана игра образите в рисунката на детето са:

12

Каква е целта на кукления театър?

13

С какво кукленият театър съдейства за усъвършенстване на възприятията, формира умствените способности на децата, развива паметта, мисленето и речта, създава предпоставки за по-сложни умствени операции, анализ, синтез, обобщение, развива наблюдателност.

14

В съвременния етап на развитие на педагогиката изпъква една от най-актуалните задачи на възпитанието и обучението. Коя е тя?

15

За да не се потиска инициативата и импулсивността на децата в предучилищна възраст, педагозите трябва да:

16

Кое средство може да способства за интензивното развитие на творческите способности?

17

Как се изразява положителното влияние на изобразителното изкуство за развитието на личността?

18

Коя функция е в основата на изграждането на емоционално-естетическо отношение към действителността и изкуството?

19

Чрез целенасочените контакти с произведенията на изобразителното изкуство децата:

20

Каква връзка имат двата вида дейности художественото възпитание и възприемане на произведения на изкуството?

21

Защо се намесва учителят при първия етап на контакт с творбата

22

Каква цел има беседата в изобразителното изкуство ?

23

Защо посещението на децата в художесвена галерия много често не оставя ярки и трайни впечатления у тях?

24

Колко етапа включва механизмът, с който ще направим срещата на детето с изкуството интересна и запомняща се?

25

За да остане детето с благоприятни впечатления от музея, първото посещение е по-добре да се посвети на:

26

Коя дейност е една от най-активната и съдържателна форма, която в предучилищна и начална възраст се проявява като феномен и се използва с психо-терапевтическа цел?

27

Коя е най-голямата грешка при разглеждането на детските работи?

28

Кое е основополагащото „златно“ правило, от което трябва винаги да се ръководи терапевта при обсъждане на изобразителният материал според статията на Я. Боуърс?

29

На коя терапия е основоположник Кречмър?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време