00:00:00

Тест по маркетингови изследвания

1

Най-общото предназначение на маркетинговите изследвания e.......

2

В коя фаза/фази на изследователския процес става определянето на основните изследователски въпроси?

3

Каква първа стъпка е подходяща, когато маркетинговият проблем е слабо структуриран?

4

Коя изследователска програма дава отговор на К-въпросите: кой, какво, колко, къде, кога, как?

5

Кое не е типично приложение на формулатианата програма?

6

Офертата на едно маркетингово изследване съдържа:

7

Омнибусно изследззне е такова, което:

8

Равенството на разликите 3-2=7-6 е свойство на:

9

Основните свойства на въпроса са:

10

При МИ сред купувачи на бутилирана минерална вода, основано на случайна извадка, е получено, че 15% от изследваните лица са купували, минерална вода марка ХУZ поне веднъж. Размерът на случайната грешка за този дял при 95% гаранционна вероятност е +-2%. Кое от следните твърдения е вярно?

11

За разлика от структурираното персонално интервю, при пощенската анкета .....

12

Коя от следните стъпки при разработване на въпросник е по-напред от останалите?

13

Обосноваността на една скала се отнася до:

14

'Снежна топка' е:

15

Характерното за несравнителните скали е, че:

16

Под идентификационна информация в един въпросник се разбира:

17

Ключовата разлика между първични и вторични данни е, че първичните данни:

18

Оптималният размер за една фокусна група е:.

19

За точност на извадковите оценки говорим само при:

20

При ......... всяка една единица от целевата съвкупност има някаква ненулева вероятност да попадне в извадката.

21

Кое не е характерно за кльстърната извадка?

22

За подбор на участници в групови дискусии се използва по-често:

23

В случаите, когато се изучава сложно поведение....са по-подходящи от ....

24

Моделът, на случайна извадка, при който отделните подсъвкупиости присъстват в извадката не в дела на тяхното присъствие в целевата съвкупност се нарича:

25

Техниката на персонификацията се използва главно при:

26

Разработеното на изследователската програма и инструментариум е:

27

При ......... на изследваните лица се дава възможност да извършат някаква творческа задача.

28

При дълбочинното интервю...

29

Под ... се разбира степента, в която респондентите вярват, че тяхната самоличност и отговори ще бъдат запазани в тайна спрямо трети лица.

30

Кое не е характерно за стратифицираната извадка?

31

При една и съща изискуема точност и доверителна вероятност големината на извадката ........ от големината на целевата съвкупност.

32

Контент анализа е:

33

Под редактиране на данните се рабира:

34

Пипълметричните изследвания служат за:

35

Коя е първата стъпка от алгоритъма за определяне на случайните извадки?

36

Въпросите за нагласи към марките обикновено ... въпросите за поведение в един структуриран въпросник?

37

Привидното пазаруване е:

38

При един и същ обем на извадката онлайн анкетите са ... отколкото структурираните персонални интервюта?

39

Груповите дискудии са подходящ метод за ...

40

Под валидация на квотната извадка се разбира:

41

Спонтанната известност на марките е най-подходящо да се измерва чрез...

42

Телефонните интервюта са особено подходящ метод при:

43

Търговските одити:

44

Главното препядствие пред CATI в България е:

45

Контролът post factum се отнася до:

46

Монографичният подход се използва при:

47

Базовата извадка е:

48

Кое не е същински източник на систематичните грешки?

49

Кое не е елемент на програмата на маркетинговото изследване?

50

... са основните представители на качествените методи.

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време