00:00:00

Тест по теория на възпитанието

1

Дисциплината „Теория на възпитанието” конкретно отразява:

2

Основни категории на теорията на възпитанието с нейните разновидности са:

3

Теорията на възпитанието разграничава три нива на методологическото познание, те са:

4

За кое философско учение и школа се отнася акцентуването на субектността и индивидуалността в развитието и възпитанието на човешката личност чието представители са Ж. Б. Сартр, Камю, К. Ясперс и др.

5

Как може да бъде изразена обобщено необходимостта на обюеството от бъзпитанието чрез няколко основни израза?

6

Колко вида социалнии функции на бъзпитанието са описани като социален феномен?

7

В коя функция на възпитанието училището е главен рвализатор на тази функция?

8

Коя характеристика за целта на възпитанието не е бярна?

9

Какво по конкретно е хуманизмът?

10

Възпитателният процес като социален и педагогическифеномен се реализира чрез:

11

В американския „Педагогически речник-1973г.’’ Възпитанието се определя като:

12

Основна предпоставка за самовъзпитание на личността се оказва:

13

Колко етапа съществуват при самовъзпитанието?

14

Според Б.Ф Ломов общуването имат 3 класа функции, те са:

15

Същност и обосновеност на принципите на възпитанието обхваща:

(A) Понятивно-терминологично уточняване;

(B) Законите и принципите в класическата педагогика;

(C) Закономерностите и принципите в съвременната педагогика.

16

Колко вида класификация на възпитанието има?

17

Прототипичните методи за възпитанието биват:

18

Отбележете грешното:

Особености на формата за възпитание и нейното философско значение:

19

Формата за възпитание като педагогическа категория притежава главните особености на формата с нейното философско значение които са:

20

Отбележете правилната логическа последователност на основните основните компоненти на формите за възпитание:

21

Към основните функции на диагностиката на възпитаността се изброяват:

22

Колко вида методи за диагностика на възпитаността съществуват?

23

На кое понятие отговаря характеристиката при интелектуалното възпитание:

........ е свързан с възможността мислено да се обединяват частите на предмета или отделни негови страни, признаци и свойства.

24

Кой период от общо 6-те е на зрялата младежка възраст (от 17-18 до 28-30г.)

25

Отбележете неправилната информация, за същността и особеностите на нравственото възпитание:

26

Определението „морал на индивидуалните принципи на съвестта” от 6-те еволюционни типа степени се групира в моралното равнище на:

27

Кой е бащата на естетиката?

28

Към процеса на формиране на естетическо отношение към действителността се отнасят:

29

Съдържанието и системата на трудовото възпитание обхваща седните видове трудови дейности:

30

Кое от изброените не е от педагогическите изисквания към организацията на трудовата дейност на учениците?

31

Аспекти на целостта „здраве” :

32

Видове светоглед:

33

Колко вида теории са познати при религията на духовната култура?

34

За коя теория на религията се отнася : „обосновава произхода на религията чрез еволюцията на представата за душата и култа към душите на мъртвите” ?

35

процес на правно възпитание

36

Видове подходи при ефективността на правното възпитание:

37

Кой от трите термини означава сферата на взаимодействие на природатаи обществото човешката дейност става главния определящ фактор за развитието :

38

Основното понятие на екологичното възпитание:

39

Кои са основните направления свъзрзани с изследването на половото възпитание и развитие?

40

Колко н аброй са основните прояви на психичния пол?

41

Според представителя на коя теория на динамиката на половата идентификация е непосредствено свързана с общите закономерности и поетапност на познавателното развитие на детето?

42

Най-значими за половото възпитание и развитие на детето елементи са:

43

Колко вида неправилни родителски нагласи съществуват при подходи при половото възпитание?

44

Колко вида неправилни учителски нагласи съществуват?

45

Методи на изследване са :

46

Възпитателна система в училището се характеризира със своята:

47

Основните функции на възпитателната система:

48

Открийте излишната информация: Семейството като социализираща среда и възпитателен фактор:

49

Етапи при протичането на възпитателния процес в семейството:

50

50. Колко вида функции има възпитателната дейност на учителя и класния ръководител?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време