00:00:00

Тест по маркетинг за 4-ти курс

1

Според Ф. Котлър второ равнище на стоката, при което тя се „облича” в конкретни свойства, марка, опаковка, се нарича:

2

Стратегията, при която фирмата се насочва към обслужване на повече от един пазарен сегмент, като за всеки един от тях се разработва специален маркетингов план, е:

3

В коя от фазите на ЖЦП е целесъобразна стратегия на модифициране на маркетинга:

4

Мисловният процес, през който преминава поетапно потребителя при решение за покупка, се нарича:

5

За дефинирането на маркетинга не е характерно:

6

Повечето български семейства отглеждат разнообразни зеленчуци за собствена консумация. Този начин за задоволяване на потребностите е известен като:

7

Когато производителят продава продуктите чрез складове на едро, които ги препродават на магазините в страната, е налице:

8

Незабавна обратна връзка с адресата на информационния компонент при комуникацията е типична за:

9

Според продажбената философия акцентът при управлението на бизнеса се поставя върху:

10

Използващите химикалки BIG и писалки PARKER имат:

11

Кои от изброените по-долу са предварителни условия за успешно реализиране на стратегии, боравещи с ниски цени:

12

Данните, които са събрани и обработени предварително за цели, различни от целта на конкретното маркетингово проучване, представляват:

13

За стратегията на диференциран маркетинг може да се твърди:

14

Позиционирането на автомобила „Nisan” модел „Almera” като най-добрата стойност (ценност) на подходяща цена е:

15

При провал на нов продукт имиджът на компанията е по-малко уязвим при използване стратегия:

16

Списъкът (съвкупността) от всички артикули, които продавачът предлага на купувача, е известен под понятието:

17

Ако фирмата е в състояние да се откаже и да ликвидира производството и продажбите на стоки, които представляват опасност за потребителите и обществото като цяло, тя прилага:

18

Контактна група за защита на децата разпространява информация за заразени бебета в Индия с млечна храна на компанията Nestle. Кой фактор на средата провокира последвалия спад в продажбите на компанията:

19

Кои от изброените по-долу стоки не се отнасят към пазара на стоки с инвестиционно предназначение:

20

Системата за номериране, координиране и комуникации, въведена от Международната асоциация за номериране на артикулите, се нарича:

21

Когато фирмата няма основание да се надява, че ще увеличи печалбата в рамките на съществуващата маркетингова прогрма, тя прилага:

22

Функционални и потребителски тестове на новите продукти се правят при:

23

Когато компанията Shell организира игри с парични или предметни награди за привличане на автомобилисти към своите бензиностанции, тя използва:

24

Степента и начинът на използване на продукта и равнището на потребителска лоялност се отнасят към една от следните групи признаци за сегментиране на пазара:

25

Маркетингови изпълнители са:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време