00:00:00

Тест по маркетинг

1

Стоката, цената, стимулирането на продажбите и дистрибуцията са компоненти на:

2

Първата стъпка на процеса на стратегическо планиране е:

3

“Въпроси” са стратегически бизнес-единици, които имат:

4

“Силните страни на организацията” и “привлекателност на подотрасъла” са променливи при:

5

Първата фаза на процеса на купуване при висока степен на заинтересованост е:

6

Студентка се притеснява, че новата й покупка няма да бъде одобрена от колежките й. Какъв тип риск е това?

7

Потребителят е по-вероятно да изпитва несигурност, когато стоката е:

8

Осъзнаването на потребностите инициира потребителското поведение:

9

“Пазарно ориентираната концепция за фирмата” е определение за:

10

Първичната информация:

11

Статистическият годишник, публикациите на Агенцията за чуждестранни инвестиции и БТПП са:

12

Първата фаза на маркетинговото изследване е:

13

Маркетингова информационна система включва:

14

Въз основа на маркетинговата информация маркетинг-мениджърът решава по елементите на маркетинг-микса :

15

Понятието “стока” обозначава:

16

Търговската марка, дизайнът, опаковката и качеството спадат към:

17

“Група от тясно свързани стоки, които фирмата предлага” е определение за:

18

Цената се формира, като се отчита:

19

Ценовата политика е:

20

Клаузите INCOTERMS са пример за:

21

Доброто и ефективното стимулиране на продажбите са:

22

Рекламната концепция за създаване на представа за начин на живот е ефективна при класово разделение на обществото, но е неприложима за социални и професионални групи.

23

Ефективната реклама е тази, при която рекламното послание достига до най-голям кръг потребители:

24

Идеалният канал е този, който:

25

Коя от посочените функции като правило не се изпълнява от търговците на едро?:

26

Широк канал за дистрибуция е канал при който:

27

Централно място във всяко определение за маркетинга трябва да има:

28

Достъпът до нови научни технически и технологични решения може да се осъществи само на възмездна основа (срещу заплащане).

29

Чрез системата за регулиране правителството може да стимулира възникването на идеи за нови стоки и процеса на иновация.

30

Процесът в канала за комуникация, чрез който съобщение изпратено от източник се интерпретира от аудиторията, се нарича:

31

В бизнес организациите би трябвало първо да се състави маркетинговия план и след това по-широката политика да се формулира така, че да съответства на плана.

32

Избирателното проникване се прави с:

33

Пасивен маркетинг се прави тогава, когато:

34

“Звездите” създават значителна печалба, но изискват големи количества ресурси за финансиране на непрекъснатия растеж.

35

Стратегията на недиференцирания маркетинг поставя ударението и се съобразява с географските различия.

36

Пазарна ниша е:

37

Процесът на сегментиране предполага:

38

Недиференциран маркетинг се прави тогава, когато:

39

Качествено сервизно обслужване е:

40

Широката дистрибуционна мрежа:

41

Системата за стимулиране на продажбите винаги е насочена към крайния потребител.

42

Каналът за реализация се управлява от производителя.

43

Основна функция на склада е съхранението.

44

Пример за неконтролируем фактор, който фирмата трябва да има предвид, е подборът на целеви пазар.

45

Ценовата стратегия на фирмата няма за цел да постигне съгласуваност на икономическите интереси на продавачите и купувачите.

46

Готовността на фирмата да приема сигналите на пазара и да ги материализира в своята стопанска дейност е елемент на:

47

Вярно ли е твърдението “Корпоративните символи имат малка роля за формирането на фирмения имидж”?

48

Стимулирането на продажбите може да има обратен ефект върху:

49

Коя от изброените по-долу практики не е незаконна ценова уговорка?

50

Ценови войни настъпват при:

51

Сумата, която ще се похарчи за реклама, ще се определи от:

52

Контрол върху цената липсва при:

53

Всяка стратегическа бизнес единица в организацията трябва да има отделна маркетингова стратегия.

54

Едно от основните предимства на експеримента като метод за събиране на информация е възможността да се разкрият причинно-следствени връзки.

55

Целевият маркетинг позволява на фирми с малко ресурси да се конкурират ефективно с големи фирми за специализиран пазар.

56

За фирмата е по-вероятно да разкрие слаборазвит целеви пазар в:

57

Хоризонталната интеграция:

58

Когато въвеждат нов продукт или услуга, специалистите по маркетинг е необходимо да определят и да привлекат:

59

Ширината на продуктовия микс се базира на:

60

Когато стоките и услугите се придвижват от производителя през независим посредник до крайния потребител, имаме пример за;

61

Институционалната реклама се концентрира върху:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време