00:00:00

Писмен тест ДЗИ

1

В кой от редовете е допусната правописна грешка?

2

В кой от редовете е допусната правописна грешка?

3

В кое от изреченията е допусната правописна грешка?

4

В кое от изреченията НЕ е допусната правописна грешка?

5

В кое от изреченията е допусната правописна грешка?

6

В коя от подчертаните думи НЕ е допусната граматична грешка?
Петима отлични ученика (А) успяха да достигнат до международният (Б) шампионат по физика.
В него участваха общо 700 състезателя (В) от четирийсет и шест държави (Г) .

7

В кое от изреченията НЕ е допусната граматична грешка?

8

В кое от изреченията НЕ е допусната граматична грешка?

9

В кое от изреченията НЕ е допусната пунктуационна грешка?

10

В кое изречение е допусната пунктуационна грешка?

11

В кое изречение НЕ е допусната лексикална грешка?

12

В кой ред значението на фразеологичното словосъчетание е различно от останалите?

13

От кое стихотворение са стиховете?

Ще си отида от света,

тъй както съм дошъл – бездомен.

Спокоен като песента,

навяваща ненужен спомен.

14

В кой ред всички творби са написани от Елин Пелин?

15

Стоичко е герой от творба на:

16

Коя от посочените творби е сатира?

17

В кой от посочените разкази на Елин Пелин има опозиция измислица - истина?

18

В коя от посочените творби домът НЕ е представен като пространство на родното?

19

Кое от посочените твърдения НЕ е вярно?

20

Творчеството на кой български автор е повиляно от естетическия индивидуализъм?

21

Кой от посочените автори и творил и през ХІХ, и ХХ век?

22

Какво е подчертаното изразно средство?

Аз видях свойте братя във робски керван,

угнетени от златний телец...

23

Прочетете двата текста и изпълнете задачите към тях (от 23. задача до 31. задача вкл.)

Текст 1

Филмът е визуален разказ, реализиран чрез бързо сменящи се изображения, леко различни едни от други и прожектирани със скорост 24 в секунда. Тези отделни изображения се наричат кадри. Зрителят не може да забележи смяната на кадрите, тъй като човешкото око продължава да възприема всяко изображение в продължение на частица от секундата след изчезването на неговия източник. Именно бързото показване на кадрите, персистенцията на ретината, фи ефектът и прожекционните техники предизвикват илюзията за непрекъснато движение. Този ефект се постига чрез записване на поредица от фотографски снимки, чрез използване на анимация или чрез други техники за визуални ефекти. Филмите най-често са предназначени за показване по телевизията или в кината. В наши дни филмите играят важна роля в културния живот – като произведение на киноизкуството, като източник на масово забавление и като средство за образование и в отделни случаи индоктриниране на големи обществени групи. Визуалните и музикални елементи на филмите са универсално разбираеми, а преводът на текстовото им съдържание чрез дублаж или субтитри дава възможност за тяхното международно разпространение. Игралните филми представляват игрални постановки. Те обикновено са с дължина над 60 минути (най-често 90-120 минути, като малък брой филми продължават четири и повече часа, но обикновено се показват на серии). Наименованието „филм“ идва от факта, че при появата на първите филми те са записвани и прожектирани с помощта на съществуващите от по-рано фотографски филми.

Текст 2

Първите озвучени филми са сравнително примитивни и зле направени и отношението на публиката към тях често е отрицателно. Озвученото кино се превръща в самостоятелно направление едва през 1932 година, когато техниката позволява самостоятелното записване на звук и изображение, които се синхронизират впоследствие чрез постсинхронизация. През 30-те години говорещите филми се превръщат в обичайния формат на киното. Опасения от навлизането на звука в киното имат и хора свързани с производството на филми. Някои режисьори смятат, че диалозите може да отклонят вниманието на зрителите от естетиката на самите образи или че киното ще се превърне в обикновен „филмиран театър“, вместо да продължи да развива своя собствена естетика. В допълнение към това, тогавашните камери са много шумни и трябва да бъдат затваряни, заедно с оператора, в звукоизолирани обвивки, за да не бъде записан шумът от тях, а това силно затруднява движението на камерата. По същите причини студийните снимки получават голямо предимство пред снимането на открито. Някои утвърдени кинорежисьори отказват, поне първоначално, да снимат озвучени филми, като по този начин удължават времето на съвместно съществуване на неми и озвучени филми, но въпреки това сравнително бързо немите филми практически изчезват.

От коя сфера на общуването е Текст 1?

24

Текст 1 е откъс от:

25

Подчертаните думи в Текст 1 НЕ са:

26

Кое от посочените твърдения НЕ е вярно според Текст 1?

27

В коя сфера на общуване се използва Текст 2?

28

Кое от посочените твърдения НЕ се отнася за Текст 2?

29

Използваната в Текст 2 дума постсинхронизация е:

30

Кое от посочените твърдения НЕ е вярно за Текст 2?

31

Изброени са факти от двата текста, както и факти, които липсват в тях. Изберете онези ЧЕТИРИ твърдения, които присъстват в посочените текстове.

32

Баба Марга е името на герои от произведение на:

33

Хаджи Смион е името на герои от произведение на:

34

Елка е литературен герой от:

35

Христина е литературен герой от:

36

„Стон” е творба от:

37

„Тиха победа” е заглавието на творба от:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време