00:00:00

Управление на качеството

1

Управлението на качеството представлява процес на координирани дейности за насочване и контрол на една организация по отношение на качеството.

2

Подходът на непосредствено управление на качеството, свързван с изграждане на система за управление, която да гарантира постигането на някакво желано равнище на качеството се нарича:

3

С кой от подходите за управление на качеството се свързва “цикълът на Деминг”

4

С кой от подходите за управление на качеството се свързват системите за качество на управлението?

5

Моделите (на системи) за управление на качеството се основават на разбиранията за качество на управлението.

6

Сертифицирането е метод, при който:

7

При кой от следните методи за външна оценка на качеството не се издава официален документ?

8

При кой от следните методи за външна оценка на качеството е ориентиран в основата си към оценка на мениджмънта на организацията?

9

Визитацията като метод за външна оценка на качеството е специфична за медицината и здравеопазването.

10

Водещ принцип при управление на качеството според ISO e фокусирането върху потребителите

11

При модела на EFQM и резултатите, и средствата, с които те се постигат са еднакво важни за оценката на организацията и нейното управление.

12

Диаграмата на Парето може да бъде в две разновидности – за причини и за явления.

13

Кой от следните статистически методи се използва най-вече за контрол и по-малко за оценка на качеството?

14

Осигуряването на качеството зависи най-вече от производителя.

15

Променливите характеристики на продукта, които формират неговата способност да задоволява определени потребности на потребителите са:

16

Специфичното нормиране на качеството включва:

17

Индикаторът за качество е:

18

Стандарти за качество са нормативни изисквания спрямо качеството.

19

В зависимост от изследвания обект, индикаторите са индикатори за структурата, индикатори за процеса и индикатори за резултата.

20

Основното предназначение на стандарта е за оценяване на качеството.

21

Акредитацията, осъществявана в българската здравна система има за цел да измери и оцени качеството на извършените в лечебните заведения медицински дейности.

22

В схващането за бинарния характер на качеството се подчертава ролята на потребителя както за дефинирането, така и за оценката на качеството.

23

Наръчника по качеството е част от документацията на системата за управление на качеството по ISO.

24

Процедурите по качеството, работните инструкции и записите са задължителни документи на системата за управление на качеството по ISO.

25

Моделът ФОКУС – PDCA по същество представлява описание на процеса на непрекъснато подобряване на качеството.

26

За разлика от подхода на осигуряването на качеството, при непрекъснатото подобряване на качеството стандартът е минимална цел.

27

Последният от етапите на оценяването е измерването.

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време