00:00:00

Тест по местна финансова и инвестиционна политика за 4-ти курс (самоподготовка)

1

Моля, отбележете правилния според Вас отговор (да/не) на всяко твърдение в теста. Общините трябва да имат не повече от три източника на приходи, което би опростило разчетите и би осигурило стабилност на бюджетите им

2

Централната власт трябва да планира и контролира средствата за общините

3

Държавата трябва да определя размера на местните данъци и такси, за да защити интересите на населението в отделните региони на страната

4

Всяка община трябва да се разпростира според финансовите си възможности – не трябва да се отнемат средства от по-богатите общини и да се дават на по-бедните

5

Държавата трябва да определя приоритети за общините, тъй като те изразходват и държавни средства

6

Общините трябва да използват средствата от бюджетите си както намерят за добре

7

Централната власт може със закон да възлага компетенции на общините, независимо от средствата, с които общините разполагат за изпълнението им, защото България е правова държава с парламентарно управление

8

Централната власт трябва да определя местните данъци и такси, защото гражданите от различните региони трябва да живеят при едни и същи условия

9

Държавата трябва да отпуска допълнителни средства на общините, като им възлага допълнителни задачи

10

Народното събрание и министерският съвет трябва заедно да решават по какъв начин да разпределят средствата между държавата и общините

11

Финансовите взаимоотношения между централната и местните власти не зависят от разпределението на правата и отговорностите между държавата и общините по предоставянето на публични блага, стоки и услуги

12

В България местните власти имат право да определят ставките на някои от местните данъци в рамките на определените им от държавата лимити

13

Тенденцията на разпределението на разходите за предоставяне на публични услуги по отрасли зависи от обхвата на реализираните реформи в национален мащаб

14

При първия етап на бюджетния цикъл “съставяне на бюджета” най-ясно проличава неговата същност като “средство за комуникации” и е израз на заинтересованите страни в публичния процес

15

Определянето и разграничаването на разходните отговорности между държавата и общините започва през средата на деветдесетте години, когато по същество стартира финансовата децентрализация в България

16

Изравнителната субсидия допълва ресурсите на общините до размера на стойността на делегираните от държавата дейности, изчислени на база разходни стандарти

17

Преките финансови ангажименти на държавата са в обратна зависимост с правомощията на общините да определят вида, количеството и качеството на осигуряваните от тях публични услуги

18

При разработването на традиционния бюджет общината определя целите на обслужването и проследява резултатите по пътя на постигането им. Обикновено целите се определят като задачи за ефикасност и ефективност.

19

Внедряването на системата за делегираните бюджети образованието дава свобода на общините да преразпределят средствата за образование между училищата на базата на критерии, отразяващи местната специфика и образователната политика на общината.

20

Делът на общинските разходи в общите разходи на публичния сектор отразява тежестта на местния публичен сектор в националното стопанство

21

Делът на приходите, върху които местните власти имат контрол в болшинството от европейските държави е около 70%

22

Териториалната обособеност на управлението на инвестиционния процес се определя и зависи от решенията за инвестиране, взети от централната власт.

23

Субекти на децентрализирано финансиране на инвестиционни програми и проекти в България са областите и общините

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време