00:00:00

Тест по индустриален мениджмънт

1

Чист монопсон е налице, когато

2

Финансовите пазари представляват:

3

При вертикалната интеграция:

4

При монополистичната конкуренция влизането в отрасъла е:

5

Кое от следните не е условие за съвършено конкурентния факторен пазар?

6

Ценовата дисперсия е феномен, при който:

7

Кое от изброените НЕ е условие за диференциация на продукта?

8

От гледна точка на обществото предимство на продуктовата диференциация и конкуренцията посредством нея е:

9

Каква е целта на напомнящата реклама:

10

При вертикална диференциация функцията на даден продукт е : 'Използването на продукта е удобно за много хора и се предлага на масовия пазар' . Какво е качеството и цената на продукта?

11

Влиянието на рекламата, по отношение на диференциран продукт НЕ е:

12

Каква е целта на индиректната реклама ?

13

Диференциацията на продукта НЕ е характерна за:

14

Източниците на диференциация са:

15

Условията за диференциация са:

16

Разходите за превключване са:

17

Хоризонталната диференциация на продукта е:

18

Вертикалната диференциация на продукта е:

19

При вертикална диференциация според качествените си характеристики се класифицират на:

20

Индекса на ценовата кръстосана еластичност измерва:

21

Кое от посочените е специфичен актив (ресурс) на фирмата?

22

Доставчиците са слаби когато:

23

Кои са стратегическите решения на фирмата на основата на петте конкурентни сили и конкурентни предимства? (посочете грешния отговор)

24

Кое от изброените е форма на вертикална връзка между производител и търговец?

25

При кой от пазарите съществува нисък риск в дейността а фирмите?

26

Доставчиците НЕ са силни, ако:

27

Доставчиците НЕ са слаби, ако:

28

Ресурсите на фирмата са:

29

От какво зависи заплахата от заместители на един пазар:

30

Купувачите са силни ако:

31

Моделът на Курно определя:

32

Коя е главната цел ако фирмата е чист монопол?

33

За кой от моделите на олигополната пазарна структура се отнася следното?

'Индивидуалната крива на търсене на фирма, участник в дуопола се пресича с кривата на общото търсене в отрасъла'

34

При тайните споразумения на фирмите, участниците:

35

Как фирмите определят колко да произвеждат така че предлагането да уравновеси търсенето на пазара и от тук да се определели равновесната цена на пазара, отговор дава:

36

Прилагането на теорията на игрите НЕ помага за:

37

Какво изразява модела на Бертран:

38

Какво представлява дъмпинга:

39

Фирма, която въвежда на пазара нов продукт с висока цена и постепенно намалява цената (най-често се прилага при продукти с дълготрайна употреба-перални, компютри, хладилници) извършва...:

40

На какъв пазар се продава по фиксирана трансферна цена?

41

Трансферната цена може да се определи на базата на :

42

При коя от ценовата практики се определя ниска цена за продукт с високо качество?

43

'Магазин Х Ви предлага най-ниските цени, ако намерите по-ниски от нашите Ние ще Ви върнем разликата' Каква ценова практика е това?

44

Принципът „повече за по-малко“ се отнася за:

45

При коя от степените на ценова дискриминация фирмата получава целия потребителски излишък?

46

При кои пазари се определя външна и вътрешна цена?

47

Каква е същността на стойностното ценообразуване?

48

Търговската марка :

49

Кое от посочените не е източник за развитие на иновационния процес във фирмата ?

50

Кое от изброените не е източник на иновационния процес?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време