00:00:00

Тест микроикономика

1

Кое от следните твърдения е валидно, когато влезе в сила Законът за намаляващата пределна полезност?

2

Когато пределната полезност (MU) е положителна и нарастваща, общата полезност (TU) е:

3

Ани максимизира полезността, разпределяйки дохода си за учебници и фитнес, така че при пазарна цена на учебника P = 10 лв., пределната полезност на последния закупен учебник е MU = 20 ютила, а цената на час фитнес е P = 4 лв. Колко е пределната полезност на последния час фитнес?

4

Ефектът на заместване предполага, че:

5

При равни други условия, потребителският излишък е толкова по-голям, колкото:

6

Положителна зависимост между цената на стоката и търсенето количество от нея е открита за:

7

В отрасъл със съвършена конкуренция е вярно, че:

8

Нормалната печалба:

9

Ако сем. Грънчарови има собствен цех за производство на грънци, като общите им приходи са 1900 лв., счетоводните разходи са 1400 лв., а нормалната им печалба е 700 лв., то икономическите им разходи са равни на:

10

В кратък период фирмата:

11

Когато Законът за намаляващата възвращаемост на труда влезе в сила, не е вярно, че:

12

Когато пределният продукт (MP) се изравни със средния продукт (АР), то:

13

Пределните разходи (MC) измерват темповете на нарастване:

14

За средните променливи разходи (AVC) е вярно, че:

15

Ако при 4000 чифта обувки, общите разходи ТС = 40000 лв., а при 5000 чифта обувки ТС = 55000, то средните фиксирани разходи (АFС) при обем 5000 са:

16

Ако хотел “Зимен рай” спира работа в периода м. юли – септември, то за този период неговите:

17

Ако фирма максимизираща печалбата си, е в равновесие, когато произвежда количество Q = 100 бр., при цена Р = 3 лв. и средни общи разходи AC = 1.50, то пределният разход (МС) за последната произведена единица е:

18

При нарастване на пазарната цена на продукта фирмената крива на търсене на продукта при съвършена конкуренция се измества:

19

За фирма съвършен конкурент:

20

Ако P = 5 лв., а MC = 3 лв., то максимизиращата печалбата фирма:

21

Ако една фирма продава продукта си по цена 8 лв. и нейните МС = 8 лв., AVC = 7 лв., АС = 10 лв., то :

22

Фирмената крива на предлагане на съвършено конкурентната фирма е:

23

Производителят печели по-голям излишък, когато:

24

Участъкът от кривата на дългосрочните средни разходи (LRAC) с положителен наклон отразява наличието на:

25

В дълъг период в отрасъл със съвършена конкуренция: (посочете грешното твърдение)

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време