00:00:00

Тест по маркетинг

1

Коя от посочените стратегии не е стратегия, осигуряваща интензивен растеж:

2

В процеса на маркетингово планиране маркетинговите цели се разработват cneд:

3

Когато при въвеждане на нов продукт на пазара фирмата планира ниски цени и високи разходи за реклама, тя осъществява стратегия на:

4

Кое от посочените по-доnу твърдения не е вярно по отношение на пазарното позициониране:

5

При осъществяване на отраслов анализ имаме предвид (посочете вярното твърдение

6

По отношение на факторите от микромаркетинговата среда на фирмата е вярно твърдението:

7

Коя от посочените по-долу цели не може да бъде отнесена към общите маркетингови цели

8

Като маркетингова програма можем да определим:

9

Кое от твърденията е вярно по отношение на маркетинговия одит

10

Възможностите в средата, идентифицирани чрез SWOT анализ, се ранжират в съответствие със следните критерии (посочете подходящата двойка критерии):

11

Коя от по-долу посочените групи от параметри не можем да използваме при идентифицирането и оценката на възможностите в средата:

12

Съперничеството между отрасловите конкуренти се изостря, когато:

13

Кой от посочените по-долу елементи не следва да се включват във формулировката на фирмената мисия:

14

Кой от посочените по-долу методи не се използва при анализа на потребителската удовлетвореност:

15

Под „неизтекло търсене” разбираме:

16

Определянето на пазарната големина въз основа на метода на средната норма на потребление може да се представи като произведение от:

17

Кое от твърденията за бързо развиващите се пазари не е вярно:

18

За пазарните тенденции за разлика от увлечениетя можем да твърдим:

19

В кой от посочените по-долу случаи стратегиите са подредени във възходяща градация по отношение на степента на риска:

20

Стратегията на пазарно развитие се осъществява посредством:

21

Към поведенеските критерии за сегментиране на пазара можем да отнесем:

22

Стратегическата група в даден отрасъл представлява:

23

Показателят, чрез който измерваме големината на пазара е:

24

За качествените методи, използване при прогнозирне големината, е характерно:

25

Ключовите фактори за успех (КФУ) са факторите, които имат най-голявмо значение за успеха на фирмите в дадена бизнес област. За тях е характерно:

26

Маркетинговия одит включва:

27

Най-подходящите условия за прилагане на стратегията за разширяване на пазарния дял са, когато:

28

Посочете вярното твърдение, отнасящо се до връзката между стратегическото и тактическото маркетингово планиране:

29

При осъщестяване, на коя от долупосочените генерални стратегии производствената функция има водеща роля:

30

Според модела на 5-те сили на М. Портър, заплахата от въвеждане на продукти-заместители е висока, когато:

31

Съгласно матрицата на конкурентните предимства U-образна зависимост между пазарния дял и рентабилността съществува във:

32

Стратегията на интензивния маркетинг при въвеждане на нов продукт на пазара се прилага в случаите, когато:

33

Стратегията на пазарното проникване (матрицата на И. Ансофф) може да се осъществи чрез:

34

Посочете вярното твърдение, отнасящо се до връзката между потребителската удовлетвореност и лоялност (на пазарите, предлагащи алтернативен избор):

35

Търговска банка разработва нов продукт – земеделски кредит за тютюнопроизводители. Опеделете пазарния потенциал, ако е известно, че: Средния годишен размер на ползваните кредитни продукти за селскостопански производители е 10000 лВ) Броят на всички земеделски кооперации в страната е 8000. Кооперациите, занимаващи се с тютюнопроизводство представляват 10% от общия брой, а крупни еднолични стопанства, отглеждащи тютюн са 1000 на брой.

36

„Делът на гласовете” (S.O.V.) може дасе дефинира като:

37

Изчислете индекса на покупателната способност в територия Х , ако е известно, че: Относигелния дял на разполагаемите персонални доходи в Х е 1% от националните. Относителния дял на стокооборота на длебно е 1% от националния. Относителния дял на населението на Х е 0,8% от общата численост:

38

По отношение на потребителската удовлетвореност е валидно твърдението:

39

Пазарния потенциал представлява:

40

Посочете кои области не се изследват в процеса на вътрешния малкетингов одит:

41

При стратегията на разширяване на пазарния дял фирмата:

42

Възможностите и заплахите, пред които се изправя фирмата в плановия период се определят в резултат на:

43

Методът на пазарно сегментиране „post hoc” е подходящ за прилагане в случаите, когато:

44

Кое от твърденията за пазарните сегменти е вярно:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време