00:00:00

Тест по Стратегическо управление за 4-ти курс

1

Мисията представлява основа на ценностната система и организационната култура на организацията.

2

Етапът “установяване на средствата за постигането на целите" при управлението чрез цели включва точното определяне на ресурсите за достигане на целите.

3

Ясното формулиране на мисията изисква отговор на три въпроса какви са целите на организацията: какви функции изпълнява/и услуги ще предлага/, и на кого ще ги предлага.

4

Има три нива на стратегията в организацията- корпоративна стратегия, бизнес стратегия и функционална стратегия.

5

Условията се променят бързо и мениджърите не могат да планират действията си" е един от доводите “против" стратегическото управление

6

Стратегията е нещо с което се занимава само топ мениджмънтът на организацията.

7

През определен период от време организацията работи за достигането на една цел.

8

При формулирането и анализа на стратегическите цели на организацията се отчитат три фактора: влиянието на околната с на ресурсите и вътрешните връзки и състоянието на конкуренцията.

9

“Управлението чрез цели” включва четири етапа: установяване на целите; установяване на средствата за постигане на целите, установяване на стимули при достигане на целите; проверка на изпълнението целите.

10

Определянето на целите е необходимо за цялата организация-от най-високите нива до отделните единица на организацията

11

Стратегията не се променя докато не се реализира напълно

12

Мисията определя базисната причина за съществуването на организацията и легитимира нейната функция в обществото.

13

"Управлението чрез цели" е друга концепция, свързана с формирането и развитието на теорията и практиката на стратегическо управление.

14

Мисията определя какъв сегмент от пазара се стреми да обслужва организацията.

15

Основните компоненти на стратегическия мениджмънт са: формулирано мисия, определяне цели, определяне стратегически алтернативи, избор на стратегия, реализиране на избраната стратегия.

16

Целите на организацията представляват конкретизация на нейната мисия.

17

"Управлението чрез цели" е друга концепция, свързана с формирането и развитието на теорията и практиката на стратегическото управление

18

Определянето на цепите е необходимо за цялата организация-от най-високите нива до отделните единица на организационната структура

19

Стратегията не се променя докато не се реализира напълно

20

Функционалната стратегия е насочена към реализиране на основните управленски функции.

21

През определен период от време организацията работи за достигането на една цел.

22

При формулираното и анализа на стратегическите цели на организацията се отчитат три фактора: влиянието на околната среда. Състоянието на ресурсите и вътрешните връзки и състоянието на конкуренцията.

23

Принципът на ориентиране към глобалните цели” изисква перспективата на управленските дейности да се определя от мисията на фирмата.

24

"Условията се променят бързо и мениджърите не могат да планират действията си” е един от доводите “против" стратегическия мениджмънт.

25

Изборът ма критериите при прилагането на принципа на субективност зависи от мисията, глобалните цепи и реалната конкретна ситуация.

26

Управлението чрез цели е било приложено за първи път през 60-те години от фирмата "Форд мотър къмпани"

27

Практическата реализация на "принципа на комплексност” на стратегическия мениджмънт осигурява необходимите подготвително работи за изпълнението на поставените цели и задачи.

28

Критериите за определяне на една единица като "стратегическа бизнес единица" в компанията са: задоволява един външен пазар; има външни конкуренти; има независимост.

29

Етапа “установяване на средствата за постигането на целите“ при управлението чрез цели включва точното определяне на ресурсите за достигането на целите.

30

Мисията представлява основа на ценностната система и организационната култура на организацията.

31

Стратегията е нещо с което се занимава само топ-мениджмънтът на организацията

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време